26 Ağu 2010

Evimde En Sevdiğim Köşe


Bu aslında bir mim konusu idi, Mehbup mimlemiş, Ebru da yazmış , zaten hallolmuş ama, ben de okurken düşündüm, benim acaba evdeki en sevdiğim köşe neresi diye.

Resimdeki köşe benim evde en sevdiğim köşedir, kendisi salonumuzun kuzey duvarında üst tarafta ikamet eder. Onu diğer köşelerden ayıran çok büyük bir özelliği var. Bu köşe çok duygusal. Evet evet yanlış duymadınız, bu köşeyi diğer bütün köşelerden ve cihandaki hatta kainattaki bütün cansızlardan ayıran eşsiz bir yeteneği var. Hissedebilmesi.
Anlatacağım efendim, tek tek anlatacağım, bunu ne zaman farkettim , nasıl anladım, hepsini anlatacağım.
Her şey bir kaç yıl önce yeni evimize taşınıp boya yapacağım zaman başladı. O köşeyi gördüğüm zaman hiç de diğer köşeler gibi olmadığını sezmiştim. Sonradan anlayacaktım ki, beni , yani bir yabancıyı gördüğü için utanmış, renginde hafif bir pembelik oluşmuştu. Bu resimi de o zaman çektim efendim. Ama bu renk değişikliği üzerinde pek fazla durmadım, şampanya rengi boyayı vurdum geçtim üzerine.
Kış gelip yağmurlar başladığı zaman hayatımı kökten değiştirecek günlerin geldiğini bilmiyordum tabii. İşimden çıkartılmıştım ve yeni bir iş aramaktan yorulmuştum Maddi sorunların üstüne aldığım aşırı alkolden çıkan sağlık sorunları da eklenince pek tadı olmayan hayatımdan kaçacak yer ararken o gün onu farkettim. Tam karşısındaki pencereden yağan yağmura bakıyordu ve rengi kararmıştı. Kışın bütün kasveti, bütün ızdırabını hissedebiliyordu. Daha bu şaşkınlığı üzerimden atamadan ağladığını farkettiğimde, artık hiç bir şeyin eskisi gibi olmayacağını anladım.
Salondaki köşe, pencereden yağan yağmura bakıyor ve gözyaşı döküyordu. Korkarak, ama korkutmamaya çalışarak iyice yaklaştım ona, sandalyenin üzerine çıktım ve kokusunu hissedebileceğim kadar yaklaştım. Bir köşeye aşık mı oluyordum?? Üzülme dedim ona, üzülme, geçiyor her şey. Ama o ağlamasını arttırdı, sevdiğinin ağlamasına dayanamayan dünya üzerindeki herhangi bir erkek gibi ben de ağlamaya başladım. Bir yandan ağlıyor, bir yandan onu ne kadar sevdiğimi söylüyor, onu bir daha hiç üzmeyeceğimi, her şeyi halledeceğimi söylüyor, ellerimle pürüzsüz yüzeyine dokunuyor, sevgiyle okşuyordum.
Ağlamaktan helak olmuş bir şekilde arkama döndüğümde, eşim ve çocuklarımın korku dolu gözlerle beni seyrettiğini farkettim. Bu onları hatırladığım kadarıyla son görüşümdü.
Evet, o benim yıllardır en sevdiğim köşem. Yoo, dalga geçtiğimi falan düşünmeyin, benim niyetim çok ciddi, evlenmeyi ve bir sürü minik köşemiz olmasını planlıyoruz.
Benim sevgili köşem, seni çok seviyorum.

3 yorum :

  1. :)) en sevdiğin köşene bir şey diyemem ama gelecek vaat eden bir ilişki olmaz onu rahatlıkla söyleyebilirim. Çok eğlenceli :)

    YanıtlaSil
  2. :)))))))))))))))))) benimde aşık olduğum şeyler var minik mutfak eşyaları falan ama böyle aşk ne duydum ne gördüm.

    YanıtlaSil

Sevdiysen paylaş.